FORD MONDEO TDCI 115/130/155 KM / FORD FOCUS MK1 TDCI

SERWIS SAMOCHODÓW FORD > Porady > FORD MONDEO TDCI 115/130/155 KM / FORD FOCUS MK1 TDCI

FORD MONDEO TDCI 115/130/155 KM / FORD FOCUS MK1 TDCI

0 Comments /
Facebook It
Tweet It
Pinterest It
Google Plus It

TRYB AWARYJNY – MIGAJĄCA SPRĘŻYNKA ( POTOCZNIE KONTROLKA ŚWIEC ŻAROWYCH)

Należy pamiętać, że kontrolka ta ABSOLUTNIE NIE MA ZWIĄZKU ZE ŚWIECAMI ŻAROWYMI.

Świece żarowe nie podlegają kontroli systemu. Kontrolka ta dotyczy stanu układu zasilania paliwem.

Wprowadzanie silnika w tryb awaryjny spowodowane może być w kilkunastu przypadkach. Niektóre z nich:

  • opiłki metalu w układzie paliwowym
  • uszkodzony czujnik wału, wałka
  • uszkodzony czujnik stukowy
  • uszkodzony wtryskiwacz oraz kilka innych.

BARDZO WAŻNA UWAGA: PAMIĘTAJ, ŻE W PRZYPADKU WYKRYCIA OPIŁKÓW METALU W UKŁADZIE PALIWOWYM NIE MA INNEJ MOŻLIWOŚCI NAPRAWY JAK WYMIANA CAŁEGO UKŁADU PALIWOWEGO. NIE DAJ SIĘ NABRAĆ NA CZYSZCZENIE ZBIORNIKA PALIWA.

Trudności w uruchomieniu zimnego silnika ( zwykle przy niskich temperaturach)

  • możliwe uszkodzenie świec żarowych
  • możliwe uszkodzenie wtryskiwaczy paliwa
  • możliwe uszkodzenie pompy wtryskowej

Trudności lub brak możliwości uruchomienia silnika po dłuższym postoju

  • możliwe uszkodzenie wtryskiwaczy paliwa
  • możliwe uszkodzenie pompy wtryskowej
  • w niektórych przypadkach możliwe uszkodzenie zaworu recyrkulacji spalin

Kopcenie na czarno z rury wydechowej

  • możliwe uszkodzenie turbosprężarki
  • możliwe uszkodzenie ukł. dolotu powietrza
  • możliwe uszkodzenie zaworu recyrkulacji spalin

Bardzo głośna praca – stukanie z prawej strony silnika

  • uszkodzenie napinacza paska wielorowkowego
  • uszkodzenie koła pasowego wału korbowego

Nierównomierna praca silnika

  • możliwe uszkodzenie wtryskiwaczy lub pompy wtryskowej
  • możliwe uszkodzenie zaworów podciśnienia

Masz problemy ze swoim Fordem ?

Skontaktuj się z nami

Facebook