KLIMATYZACJA – UKŁAD BEZOBSŁUGOWY?

SERWIS SAMOCHODÓW FORD > Porady > KLIMATYZACJA – UKŁAD BEZOBSŁUGOWY?

KLIMATYZACJA – UKŁAD BEZOBSŁUGOWY?

0 Comments /
Facebook It
Tweet It
Pinterest It
Google Plus It

Obecnie stanowi wyposażenie standardowe w każdym modelu Forda, występują zazwyczaj dwa rodzaje klimatyzacji: manualna i automatyczna. Jest wręcz nieodzowna w upalne dni ale także bardzo pomocna w okresie jesienno – zimowym, kiedy to występuje nadmierne parowanie szyb. Klimatyzacja nie jest wbrew ogólnemu mniemaniu układem bezobsługowym. Niestety wielu kierowców zdaje sobie z tego sprawę w momencie, kiedy w samochodzie zaczyna śmierdzieć. Ten nieprzyjemny zapach pojawiający się po włączeniu klimatyzacji jest spowodowany przez grzyby i pleśń gromadzące się w jej układzie a zwłaszcza osadzające się na tzw. parowniku. Parownik w każdym samochodzie jest wprost idealnym dla tych niepożądanych organizmów, jest usytuowany w ciemnym miejscu a także jest wilgotny co sprzyja ich rozwojowi. Nieprzyjemny zapach jest bardzo niekomfortowy podczas podróży samochodem, jednakże bardziej groźne dla kierowcy i pasażerów mogą się okazać reakcje alergiczne na grzyby i pleśń znajdujące się w układzie. Dlatego bardzo ważne jest systematyczne odgrzybianie całego układu.
Obecnie mamy do wyboru trzy metody odgrzybiania naszej klimatyzacji:

 

1. Metoda piankowa – tradycyjna

Jest to najbardziej popularna, najprostsza i zarazem najtańsza z metod. Można ją wykonać samodzielnie, w tzw. domowych warunkach. Do jej przeprowadzenia potrzebujemy specjalną piankę w spray’u, którą możemy kupić dosłownie wszędzie. W zestawie dołączana jest instrukcja a także długi elastyczny wężyk. Za jego pomocą wprowadzamy aktywny czynnik w spray’u poprzez kratki nawiewowe w kierunku parownika. Wprowadzony czynnik penetruje użebrowanie parownika niszcząc grzyby i pleśń. Metoda ta jednak nie jest za skuteczna, gdyż cząsteczki wtryskiwanego czynnika nie są na tyle małe, aby mogły dobrze spenetrować parownik. Poza tym wężyk nie jest na tyle długi aby dotrzeć bezpośrednio do parownika i spryskać go w całości.

2. Metoda ultradźwiękowa

Metoda polegająca na zastosowaniu urządzenia, które za pomocą ultradźwięków rozpyla specjalny płyn czyszczący. Cały proces trwa około 20 minut, może być podzielony na dwa etapy. W pierwszym używa się substancji czynnej powodującej niszczenie grzybów i pleśni znajdującej się w układzie i na parowniku. W drugim etapie używa się specjalnej substancji powodującej usuwanie nieprzyjemnych zapachów. Obecnie są produkowane środki łączące w sobie obydwa składniki, stąd można odgrzybianie sprowadzić do jednego etapu. Jesto to metoda bardzo skuteczna, gdyż wytwarzane za pomocą ultradźwięków cząsteczki substancji czynnej są tak małe, że docierają do wszystkich zakamarków całego układu klimatyzacji. Wadą natomiast jest to, że musimy udać się do serwisu świadczącego tego typu usługi.

3. Metoda ozonowa

Metoda najbardziej ekologiczne, gdyż przeprowadzana za pomocą specjalnego urządzenia – wytwornicy ozonu, bez zastosowania jakichkolwiek środków chemicznych. Ozon ma wysoką zdolność utleniania w związku z czym zabija i usuwa wszelkiego rodzaju bakterie, pleśń, kurz a także niweluje wszelkie nieprzyjemne zapachy. Cząsteczki ozonu są bardzo mało żywotne, rozpadają się po 10 – 15 sekundach. Wystarczy więc po przeprowadzonej operacji dobrze przewietrzyć samochód. Idealne dla wszystkich alergików, zawłaszcza tych co reagują na wszelkiego rodzaju chemię.

Masz problemy ze swoim Fordem ?

Skontaktuj się z nami

Facebook