Ford Focus Mk3 – Najczęstsze usterki

SERWIS SAMOCHODÓW FORD > Porady > Ford Focus Mk3 – Najczęstsze usterki

Ford Focus Mk3 – Najczęstsze usterki

0 Comments /
Facebook It
Tweet It
Pinterest It
Google Plus It

Ford Focus trzeciej generacji zadebiutował na rynku w 2010 roku. Inżynierowie Forda tym razem bardzo mocno skupili się na estetyce i jakości. Focus w tym wydaniu może się podobać, a bardzo atrakcyjne ceny zakupu nawet kilkuletnich pojazdów kuszą wielu miłośników tej marki. A jak wygląda Focus trzeciej generacji w codziennej eksploatacji?

Korozja
W obecnych czasach wielu kierowców sądzi, że problem korozji w nowych samochodach mamy już za sobą. Że są one dobrze zabezpieczone … Nic bardziej mylnego … Świetnym przykładem na to jest niestety Ford Focus Mk3 który cierpi na małe ogniska rdzy, które należy bardzo szybko naprawiać. W bardzo wielu przypadkach jesteśmy w stanie poradzić sobie z tym problemem samodzielnie. Do poprawnego wykonania pracy potrzebujemy papieru ściernego, szpachlówki, benzyny ekstrakcyjnej, podkładu oraz odpowiednio dobranego lakieru. Ale jeżeli nie czujemy się sami na siłach, zlećmy tą naprawę profesjonalistom, tak aby nie narobić większych szkód.

„Żaluzja przedniego grila”
Najczęstszą awarią jest uszkodzenie tzw „żaluzji” umieszczonej obok przedniego grilla. Niestety, jest ona bardzo delikatna, przez co bardzo często ulega uszkodzeniu. Ale często wystarczy ją dokładnie wyczyścić a później delikatne naprostować. Wielu użytkowników Focus skarży się na problemy z prawidłowym funkcjonowaniem wskaźników. Problem ten nasila się zwłaszcza zimową porą. Niestety, bez specjalistycznej wiedzy ciężko jest samodzielnie rozwiązać problem. Jedno jest pewne – nieprawidłowe wskazania wskaźników może doprowadzić do poważnych uszkodzeń pojazdu, chociażby do przegrzania silnika. Kolejna usterką, której nie należy lekceważyć, jest wyciek oleju z uszczelniacza z prawej półosi. W wielu przypadkach rozwiązaniem tego problemu jest wymiana tego uszczelniacza.

Wtryski paliwa
W silnikach wysokoprężnych częste były awarie wtrysków paliwa. W zależności od tego, czy zdecydujemy się na zakup używanych czy nowych części, ceny będą wahać się w granicach od 100 zł za wtryskiwacz z drugiej ręki do nawet 1000 zł w przypadku nowego produktu. Ich wymiana wymaga niestety wizyty u mechanika. Kolejną rzeczą, która może wymagać od nas interwencji, będzie turbosprężarka. W przypadku jej awarii należy zastanowić się, czy poddamy ją regeneracji czy zdecydujemy się na zakup nowej. Różnica w cenie będzie olbrzymia. Regeneracja turbosprężarki to wydatek około 1000 zł, natomiast zakup nowej w Autoryzowanym Serwisie Obsługi wiąże się z wydatkiem kilku tysięcy. Pamiętajmy, aby upewnić się, jaki jest okres gwarancyjny regenerowanej turbosprężarki.

Awaria rozrusznika i alternatora
Kolejna awaria, na która cierpią praktycznie wszystkie pojazdy, dotyczy rozrusznika i alternatora. I znów pojawia się pytanie: regenerować czy kupować nową cześć? W wielu przypadkach najlepszym rozwiązaniem będzie regeneracja, ponieważ sprowadza się ona do rozebrania uszkodzonego alternatora lub rozrusznika na części pierwsze, a następnie sprawdzenia poszczególnych elementów. W momencie znalezienia uszkodzonego elementu zostaje on wymieniony na nowy. Całość usługi objęta jest gwarancją. Wniosek? Po co przepłacać, jeżeli regeneracja w zupełności wystarczy, aby zadowolić nawet najbardziej wybrednego właściciela pojazdu.

Podstawą eksploatacji każdego pojazdu jest regularny serwis. Pamiętajmy, aby oleje i filtry wymieniać we właściwym czasie, a pierwsze objawy zużycia poszczególnych elementów możliwie jak najszybciej naprawiać. Zadbajmy również o jak najlepszą jakość paliwa lanego do naszego samochodu, ponieważ od niego zależy, jak długo silnik będzie sprawował się bez większych problemów.

Ford Focus trzeciej generacji zachęca swoich przyszłych nabywców przede wszystkim atrakcyjną ceną zakupu i stosunkowo tanimi częściami zamiennymi, których na rynku jest pod dostatkiem, zarówno oryginalnych jaki i wysokiej jakości zamienników.

Masz problemy ze swoim Fordem ?

Skontaktuj się z nami

Facebook